czwartek, 7 stycznia 2016

Albicja jedwabista

Jeśli ktoś pomoże w identyfikacji, to będę bardzo zobowiązany.
Kupiłem sadzonki Palm Czerwonych i chyba jakieś nasionka zaplątały się w korzenie.
Chyba, że nasiona zaplątały się w podłożu do sadzonek.



07.01.16
Sprawa się wyjaśniła - albicja jedwabista.
Wsiana ok. X.15. Wzeszła dopiero w symbiozie z palmą czerwoną.


12.04.16
Albicja na balkonie od początku kwietnia.
Po przesadzeniu jest ok. Jedna poszła do dużej doniczki glinianej i na balkon.
Mniejsza do kubka 1L.

07.05.16
Na balkonie obie albicje z żółtymi liściami, które opadają.
Obawiam się, że obie stracą wszystkie gałązki ( posiałem już 4 kolejne nasiona ).
Za zimno jeszcze?
Odbiją się gałązki od pnia, gdy odpadną wszystkie liście?



12 komentarzy:

  1. Ładnie :) i tak ta roślina urosła? :)
    Składają jej się liście na noc?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. A liście są wrażliwe na dotyk?
    Jeśli nie to może być albicja jedwabista.
    Jeśli tak to może być mimoza wstydliwa

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty to masz nosa! :)
    I sprawa się wyjaśniła - pogrzebałem w moich notatkach i ok. października '15 wsiałem dwa nasiona drzewa szczęścia czyli albicja :)
    Nic nie wschodziło i wymieszałem glebę z siania z podłożem do palmy czerwonej i albicja jednak wyrosła :)
    Raz jeszcze dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że mogłem pomóc:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na balkonie obie albicje z żółtymi liściami, które opadają.
    Obawiam się, że obie stracą wszystkie gałązki ( posiałem już 4 kolejne nasiona ).
    Za zimno jeszcze?
    Odbiją się gałązki od pnia, gdy odpadną wszsytkie liście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie cały czas się trzymają... tzn nie rozwijają kolejnych liści, ale też nie tracą... Nie masz za wilgotno?

      Usuń
  7. Trochę wilgotno jest, to fakt.

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz już za późno. Poczekam bez podlewania. Gdyby, to... wsiałem nowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. 39 year old VP Accounting Inez Ferraron, hailing from Vancouver enjoys watching movies like Pericles on 31st Street and Dowsing. Took a trip to Major Town Houses of the Architect Victor Horta (Brussels) and drives a Rally Wagon 3500. moj blog

    OdpowiedzUsuń